fbpx

SMS

En SMS hos TMG er ikke bare en tekstmelding, det er så mye mer. I fjor brukte 6500 agenter systemet til å sende ut over 2,5 millioner SMS. De ble brukt til å innhente samtykke fra allerede eksisterende kunder, til verifisering av salg, påminnelser til avtaler, purringer og mye, mye mer.

I TMG-løsningen kan du:
  • Send ut SMS til kunde samtidig som du sitter i samtale. Dette gjøres enkelt ved å trykke på SMS-ikonet og velge det i drop-down-menyen.
  • Sett opp eget notatfelt hvor du skriver teksten til kunde.
  • Legg inn flere maler med predefinerte tekster som kundebehandler kan velge fra.
  • Flett informasjon fra kundekort direkte inn i SMS.
  • Send ut påminnelser til kunder ved møtebooking etc.
  • Motta SMS via systemet. Kundebehandler har da en oversiktlig SMS historikk i skjermbildet.
  • Trigge andre deler i systemet. Kommer det en bekreftelse på SMS inn i systemet, sendes salget som godkjent til oppdragsgiver via salgsfil, API eller e-post.
  • Send SMS fra telefonnummer eller navn, f.eks. «Telemagic Group».
  • Lag automatiske purrerutiner hvis du ikke mottar svar på din utsendte SMS.

 

SMS har flere bruksområder. De kan for eksempel brukes i kundeundersøkelser hvor du ber kunde om å respondere med et tall fra 1-6, eller for å hente inn målerstand på strøm eller kilometerstand på bil. Når denne informasjonen kommer tilbake til TMG-systemet, blir SMS-en automatisk lest inn og informasjonen lagt til i de aktuelle kundefeltene.

Bulk-SMS:

Mange av våre kunder sender regelmessig ut bulk-SMS som er flettet med eksisterende informasjon. Eksempler på dette er purringer på ubetalte fakturaer, purringer for å få inn informasjon som målerstand eller kilometerstand på bil, tilbud til eksisterende kunder, SMS med informasjon etc.

Samtykkeinnhenting:

Mange kundegrupper bruker SMS til å hente inn et aktivt samtykke om å få kontakte kunden videre på flere kanaler. I 2018 brukte flere av våre kunder denne løsningen.

Verifisering av salg:

Det er nå krav om skriftlig samtykke på salg i flere land. TMG hadde i fjor over 600 000 bekreftelser på salg som kom inn via SMS. Svarer ikke kunde umiddelbart, er det egne purrerutiner i systemet. Kundebehandler har en oversiktlig historikk og ser umiddelbart om verifiseringen er mottatt eller ikke. Alle statistikker oppdateres automatisk.

 

 

© Telemagic Group AS 2019