SMS

En SMS hos TMG er ikke bare en tekstmelding, det er så mye mer. I fjor brukte 6500 agenter systemet til å sende ut over 2,5 millioner SMS. De ble brukt til å innhente samtykke fra allerede eksisterende kunder, til verifisering av salg, påminnelser til avtaler, purringer og mye, mye mer.

I TMG-løsningen kan du:

  • Sende ut SMS til kunde samtidig som du sitter i samtale. Dette gjøres enkelt ved å trykke på SMS-ikonet og velge det i drop-down-menyen.
  • Sette opp eget notatfelt hvor du skriver teksten til kunde.
  • Legge inn flere maler med predefinerte tekster som selger kan velge ut i fra.
  • Flette informasjon fra kundekort direkte inn i predefinert SMS.
  • Sende ut påminnelser til kunder ved møtebooking, etc.
  • Motta SMS via systemet. Selger har da en oversiktlig SMS-historikk i skjermbildet.
  • Trigge andre deler i systemet ved SMS. Kommer det en SMS-bekreftelse inn i systemet, vil salget sendes som godkjent til oppdragsgiver via salgsfil, API eller e-post.
  • Sende SMS fra telefonnummer eller fra navn, for eksempel «Telemagic».
  • Lage automatiske purrerutiner hvis du ikke får svar på din SMS.

 

SMS har flere bruksområder, og kan for eksempel brukes i kundeundersøkelser hvor du ber kunde om å respondere med et tall fra 1-6, eller for å hente inn målerstand på strøm eller kilometerstand på bil. Når denne informasjonen da kommer tilbake til TMG-systemet, blir SMS-en automatisk lest inn og informasjonen lagt til i de relevante kundefeltene.

Bulk-SMS: 
Mange av våre kunder bruker regelmessige utsendelser av bulk-SMS som er flettet med allerede eksisterende informasjon. Eksempler på dette er purringer på ubetalte fakturaer, purring for å få inn informasjon som målerstand eller kilometerstand, tilbud til eksisterende kunder, SMS med informasjon, etc.

Samtykkeinnhenting: 
Mange kundegrupper bruker SMS til å hente inn et aktivt samtykke om å få kontakte kunden videre på flere kanaler. I 2018 brukte flere av våre kunder denne løsningen.

Verifisering av salg: 
Det er nå krav om skriftlig samtykke på salg i flere land. TMG hadde i fjor over 600 000 bekreftelser på salg som kom inn via SMS. Hvis kunden ikke svarer umiddelbart er det egne rutiner for purring i systemet. Selger har en oversiktlig historikk ser med en gang om verifiseringen er kommet inn eller ikke. Alle statistikker oppdateres automatisk.

 

 

© Telemagic Group AS 2019