Strategisamling

Posted on

TMG hadde i forrige uke strategisamling på Sørlandets Feriesenter i Risør. Dette var starten på en spennende «reise» der vi arbeider med mange innspill fra kunder og ser dette opp mot konklusjoner fra DMG Consulting sine rapporter om hvordan fremtiden ser ut i call- og kundesentermarkedet.

Kundesenteret i skyen vokser utrolig raskt. I følge DMG Consulting har kun 11,4 % av alle call- og kundesentre nå gått over til produkter som er skybasert. Det betyr at det fremdeles er 89% som skal skifte plattform i fremtiden. DMG spår også at antall seter vil vokse med 23% i både 2019 og 2020 før den synker til 21% i 2021.

Det er spesielt tre nye områder innenfor IT som fremover vil være særdeles viktig for å hjelpe call- og kundesentre og back-office-løsninger til bedre både operasjons- og kostnadseffektivitet. Dette er AQA, RPA og IVAs. Disse områdene er essensielle for endringer innenfor bedrifter for å gjøre de klare for den kunstige intelligens-revolusjonen som vil vokse mer og mer, også innenfor call- og kundesenter markedet de kommende årene.

TMG er nå i full gang med å lage en plan for de neste årene med satsing innenfor områder som omhandler skybasert call- og kundesenterløsninger, omnichannel, CRM-systemer og kunstig intelligens og vil i løpet av høsten ha utarbeidet en mer konkret roadmap for 2019/2020. TMG satser også sterkt i Norden de neste to årene og utvider med to nye land der vi er i sluttforhandlinger med aktuelle partnere. Dette skal være klart allerede i starten av 2019.

Vi ønsker også flere innspill med samarbeidspartnere, så ta gjerne kontakt med TMG på telefon 37403900 for ideer og innspill.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *